Метадычнае аб’яднанне настаўнікаў пачатковых класаў

Тэма метадычнай работы: Удасканаленне прафесійнай кампетэнцыі педагогаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка ў рабоце з вучнямі, бацькамі, класным калектывам.

 

Мэта: Павышэнне якасці і эфектыўнасці сістэмы выхавання, удасканаленне форм і метадаў выхавання ва ўстанове адукацыі праз павышэнне кампетэнтнасці і прафесійнага майстэрства педагогаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка.

 

Пасяджэнне 1

Тэма: “Асаблівасці арганізацыі і планавання сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ў 2023/2024 навучальным годзе”

Мэта: забяспячэнне нарматыўна-метадычнага суправаджэння выхаваўчага працэсу; каардынацыя планавання, арганізацыі і педагагічнага аналізу выхаваўчай работы педагогаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі у 2023/2024 навучальным годзе.

Месца і час правядзення: 04.09.2023г. , кабінет №1, 14.30.

Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада.

          Вучэбна-метадычны блок

  1. Аналіз работы школьнага метадычнага аб’яднання педагогаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі за 2023/2024 навучальны год (адк.кіраўнік МА Багдановіч А.І.)

 

  1. Вывучэнне інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі «Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе»(адк. Кіраўнік МА Багдановіч А.І.)

 

  1. Планаванне метадычнай работы педагогаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі на 2023/2024 навучальны год. Зацвярджэнне плана работы метадычнага аб’яднання на 2023/2024 навучальны год (адк. Кіраўнік МА Багдановіч А.І.)

 

Навукова-метадычны блок

  1. Вывучэнне рэкамендацый “Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень (адк. Кіраўнік МА Багдановіч А.І.)

 

  1. Прафілактыка дэвіантных паводзін сярод непаўналетніх (адк.сацыяльны педагог Ляшчук А.А.)

 

Літаратура

  1. Кодекс Республики Беларусь об образовании.
  2. Концепция непрерывного воспитания детей и учащейся молодежи в Республике Беларусь.
  3. Комплексная программа воспитания детей и учащейся молодёжи в Республике Беларусь в Волковысском районе на 2021-2025 годы
  4. Инструктивно-методическое письмо «Особенности организации социальной, воспитательной и идеологической работы в учреждениях общего среднего образования в 2023/2024 учебном году».
  5. Методические рекомендации. Примерная структурная модель ведения документации, регламентирующей организацию воспитательной работы в учреждениях общего среднего образования. Планирование воспитательной работы в классе и её учёт. Сборник нормативных документов №6, 2012.
  6. Интернет-ресурсы:

www.edu.gov.by  – Министерство образования Республики Беларусь.

www.adu.by  – Национальный институт образования.

www.academy.edu.by  – Академия последипломного образования.

 

ПАСЯДЖЭННЕ №2

Тэма: “Грамадзянскае і патрыятычнае выхаванне на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў сучасных умовах”.

Мэта: удасканаленне прафесійных кампетэнцый  педагогаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі     па грамадзянскаму і патрыятычнаму выхаванню, эфектыўнае выкарыстанне сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у выхаваўчым працэсе для фарміравання у вучняў патрыятызму і нацыянальнай самасвядомаці .

Форма правядзення: семінар-абмен вопытам.

Месца і час правядзення: 02.11.2023г. , кабінет №1, 14.30.

Навукова-метадычны блок

  1. Асноўныя напрамкі работы педагогаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі па грамадзянскаму і патрыятычнаму выхаванню вучняў у рамках Года міру і стварэння

 (адк. Кіраўнік МА  А.І.Багдановіч)

Вучэбна-метадычны блок

  1. Інтэрактыўныя формы і метады работы ў грамадзянскім і патрыятычным выхаванні (адк. Настаўнік, які выконвае функцыі класнага кіраўніка 4 класа Глебік А.Р.)
  2. Арганізацыя і правядзенне сацыяльна-значных культурных мерапрыемстваў, накіраваных на захаванне гісторыка-культурнай спадчыны, выхаванне любові да Айчыны, падтрымка творчых ініцыятыў дзяцей

(педагог-арганізатар Рыбак С.С.)

  1. Інфармацыйная гадзіна – адна з дзейсных форм грамадзянска-патрыятычнага выхавання (адк. настаўнік, які выконвае функцыі класнага кіраўніка 3 класа Рагацэвіч М.Ф.)
  2. Сям’я як крыніца фарміравання грамадзянскай пазіцыі ў грамадстве. Формы і метады работы (адк. Выхавацель ГПД Найдзюк К.А.)

Практычны блок

Распрацоўка памяткі для законных прадстаўнікоў выхаванцаў

 “Як выхаваць патрыёта”

Наведванне музея у Доме культуры аг.Юбілейны

Літаратура

  1. Бедулина, Г.Ф. Формы и методы патриотического воспитания молодёжи/ Г.Ф. Бедулина // Праблемы выхавання. – Серыя «У дапамогу педагогу». – 2010. – № 4. – С. 14-18.
  2. Концепция непрерывного воспитания детей и учащейся молодежи в Республике Беларусь.
  3. Комплексная программа воспитания детей и учащейся молодёжи в Республике Беларусь в Волковысском районе на 2021-2025 годы
  4. Инструктивно методическое письмо «Особенности организации социальной, воспиательной и идеологической работы в учреждениях общего среднего образования в 2023/2024 учебном году»
  5. Малашевич, В.В. Формирование гражданственности и патриотизма у детей и молодежи: педагогический потенциал/ В.В. Малашевич // Пазашкольнае выхаванне. – Серыя «У дапамогу педагогу». – 2010. – № 5. – С. 26-29.
  6. Прохоренко, О.Г. Методические основы диагностики у учащейся молодежи уровня патриотической воспитанности/ О.Г. Прохоренко // Пазашкольнае выхаванне. – Серыя «У дапамогу педагогу». – 2010. – № 5. – С. 3-9.
  7. Ралькевич, А.В. Патриотичесое воспитание молодежи – важное направление идеологии белорусского государства/ А.В. Ралькевич // Праблемы выхавання. – 2007. – № 1. – С. 3-6.
  8. Рыманова, Е. Детское движение как фактор гражданско-патриотического воспитания школьников/ Е. Рыманова // Воспитание школьников. – 2007. – № 6. – C. 45-49.

ПАСЯДЖЭННЕ №3

 Тэма: “Узаемадзеянне школы, сям’і і соцыума па прафілактыцы дэвіантных паводзін вучняў. Удасканаленне выхаваўча-прафілактычнай работы.

Мэта: Павышэнне псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці   педагогаў, якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі па прафілактыцы дэвіантных паводзін асобы; выяўленне дзяцей, якія маюць патрэбу ў неадкладнай дапамозе і абароне, аказанне першай экстраннай дапамогі, забяспячэнне бяспекі дзіцяці, зняцце стрэсавага стану.

Форма правядзення: метадычная студыя.

Месца і час правядзення: 12.02.2024г. , кабінет №1, 14.30.

Навукова-метадычны блок

  1. Прафілактыка суіцыдальных паводзін вучняў (адк. сацыяльны педагог Ляшчук А.А.)

Вучэбна-метадычны блок

  1. Пазаурочная дзейнасць – аснова развіцця пазнавальных і творчых здольнасцей школьнікаў, адна з форм прафілактыкі правапарушэнняў вучняў (адк. Выхавацель ГПД Найдзюк К.А.)
  2. Кіберзлачыннасць як пагроза бяспекі сучаснага грамадства: віды, асаблівасці, метады барацьбы і прафілактыкі (адк. настаўнік, які выконвае функцыі класнага кіраўніка 2 класа Амброжка А.В.)

Практычная дзейнасць

  1. Наведванне выхаваўчага мерапрыемства ў 4 класе. Яго аналіз і самааналіз (настаўнік, які выконвае функцыі класнага кіраўніка 4 класа Глебік А.Р.)
  2. Складанне буклета “Вольны час дзіцяці”

Літаратура

  1. Духовно-нравственное развитие личности: поиск новых образовательных и воспитательных технологий // Информационно-образовательные и воспитательные стратегии в современном обществе: национальный и глобальный контекст : материалы международ. науч. конф., г. Минск, 12-13 нояб. 2009 г. / ред. В. Г. Гавриленко. — Мн. : Право и экономика, 2010. — С. 348—399.
  2. Зелинский, К. Духовно-нравственное воспитание в школе: возможности и ограничения / К. Зелинский // Народное образование. — 2008. — № 1. — С. 213—219.
  3. Инструктивно-методическое письмо «Особенности организации социальной, воспитательной и идеологической работы в учреждениях общего среднего образования в 2023/2024 учебном году».
  4. Лаптенок, А. С. Проблемы нравственного сознания / А. С. Лаптенок // Адукацыя i выхаванне. — 2001. — № 3. — С. 53—62
  5. Молчан, Э. М. Нравственность: структурные компоненты / Э. М. Молчан // Праблемы выхавання. Серыя " У дапамогу педагогу". — 2003. — № 5. — С. 61—66.
  6. Полянский, Т. О воспитании духовных ценностей в (Основы биоэнергетики). семье / Т. Полянский // Воспитание школьников. — 2008. — № 10. — С. 14—15
  7. Программа непрерывного воспитания детей и учащейся молодежи в Республике Беларусь на 2021-2025 гг.
  8. Сухотский, Н. Н. Социально-педагогические аспекты взаимодействия учреждений образования и Православной Церкви в Республике Беларусь / Н. Н. Сухотский // Проблемы управления. — 2009. — № 4. — С. 212—219.
  9. Счастная, А. М. По ступенькам нравственности / А. М. Счастная. — Мн. : Нар. асвета, 1990. — 64 с.

 

    ПАСЯДЖЭННЕ №4

Тэма: “Інавацыйныя працэсы ў вобласці выхавання. Стан эфектыўнасці выхаваўчай работы на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі сярэдняй школы аг.Юбілейны».

Мэта: павышэнне кампетэнтнасці педагогаў у пытаннях аказання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі вучням, абарона іх правоў і інтарэсаў, аналіз вынікаў выхаваўчай работы за бягучы навучальны год.

Форма правядзення: семінар-практыкум.

Месца і час правядзення: 13.05.2024г. , кабінет №1, 14.30.

Навукова-метадычны блок

  1. Педагагічныя тэхналогіі выхаваўчай работы з вучнямі 1-4 класаў (адк. Найдзюк К.А.)
  2. Інавацыйныя працэсы ў выхаванні (адк. Настаўнік, які выконвае функцыі класнага кіраўніка 4 класа Глебік А.Р.)

Вучэбна-метадычны блок

  1. Аналіз работы МА класных кіраўнікоў 1-4 класаў у 2023/2024 навучальным годзе (адк. Кіраўнік МА Багдановіч А.І.)
  2. Арганізацыя летняга адпачынку вучняў (адк. настаўнік, які выконвае функцыі класнага кіраўніка 3 класа Рагацэвіч М.Ф.)

Практычная дзейнасць

Наведванне выхаваўчага мерапрыемства ў ГПД, выхавацель Найдзюк К.А.

Распрацоўка рэкамендацый для бацькоў па арганізацыі летняга адпачынку дзяцей.

Літаратура

  1. Инструктивно-методическое письмо «Особенности организации социальной, воспитательной и идеологической работы в учреждениях общего среднего образования в 2023/2024 учебном году».
  2. Лаптенок, А. С. Проблемы нравственного сознания / А. С. Лаптенок // Адукацыя i выхаванне. — 2001. — № 3. — С. 53—62
  3. Молчан, Э. М. Нравственность: структурные компоненты / Э. М. Молчан // Праблемы выхавання. Серыя " У дапамогу педагогу". — 2003. — № 5. — С. 61—66.
  4. Полянский, Т. О воспитании духовных ценностей в (Основы биоэнергетики). семье / Т. Полянский // Воспитание школьников. — 2008. — № 10. — С. 14—15
  5. Программа непрерывного воспитания детей и учащейся молодежи в Республике Беларусь на 2021-2025 гг.

 

Кіраўнік метадычнага аб’яднання настаўнікаў,

якія выконваюць функцыі класнага кіраўніка

на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі                          А.І.Багдановіч